søndag 16. mars 2008

Ting 9: Video, YouTube (Forklaring til tidligere publisert innlegg)

Jeg gikk inn på http://www.youtube.no/ ; blant emne-fanene bak tittelen valgte jeg "videoes" ; brukte søkevinduet ; skrev inn "Kongsberg" og "bibliotek" ; Fikk treff "Kongsberg bibliotek" ; Klikket meg inn via tittelen ; Fikk se videoen og på høyre side opplysninger om den med bl a "embed"-muligheten ; klikket på den ; kopierte URL'en ; åpnet bloggen min for nytt innlegg ; brukte rediger i HTML ; limte inn "embed-lenken" og trykket deretter publisér. Videoen kunne nå finnes og spilles av fra min blogg.
Igjen ser vi at web2.0 tilbyr publisering og deling og at å kunne spille på lyd, bilde og bevegelige bilder (video) utvider målgrupper og presentasjonsmåter for all type formidling. Det være seg meninger, kunnskap, ideer og begeistring.

Ingen kommentarer: