lørdag 29. mars 2008

Ting 18: Webapplikasjoner - Deling av dokumenter

Dette blogginnlegget er skrevet i og publisert via Zoho Writer. Deretter redigert her i bloggen. Jeg fikk ikke lastet inn bilde, som ellers skulle være mulig. Men er fornøyd med dette:


Kjære bloggen min.

Jeg skriver nå et dokument i Zoho Writer - etter først å ha registert meg - som jeg jo må overalt. Dette er et tekstbehandlingsprogram som jeg kan gå inn på hvor jeg enn befinner meg i verden eller mht PC. Her kan jeg ha tilgang til mine dokumenter uten å maile dem mellom hjemme og jobb eller omvendt. Her kan vi være flere som skriver på /redigerer det samme dokumentet slik som f. eks. Origo også gir tilbud om for dem som er i samme sone. Her er det heller ikke "oversettelsesproblemer" mellom ukile tekstbehandlingsformat - slik vi opplever at det kan være mellom det brukere av bibliotekets internettmaskiner har skrevet hjemme, lagret på minnepinne for så å jobbe videre med på bibliotekets maskiner.

Mange muligheter bl.a

Bakgrunnsfarge

surprised Uttrykk for følelser

Barnelitteratur Linke sider til dokumentet, ev.med ditt eget navn på linken.

Legge dine egne tagger på dokumentet og finne det igjen uten å lagre det i emne-mapper.

Ingen kommentarer: