mandag 24. mars 2008

Ting 11: "Library thing"

Gjorde denne oppgaven sammen med Mette og Karin. For å se sidene, finne fram i dem og gjøre en praktisk øvelse. Mer å hente hvis man får sin personlige profil.
Meldte meg inn ved å opprette brukernavn og passord. Gjorde avgrensinger under søk mht språk, land og bibliotekkataloger (norsk, Norge og Deichman). Søkte på tittel (eks "Balansekunst") ISBN er sikker søkemåte. Både ift bokstav-problemer, men også ift å få treff på den utgaven jeg ønsker. Dobbeltklikke. Lagt til mitt bibliotek. Brukte tidligere registering. Kan redigere/legge til emneord. (eks. India). Kommentere. Blyant-tegnet betyr rediger. Da ser jeg opplysninger om bok i LT. Kan slette /redigere.
Meldte meg inn i gruppe "norske bibliotekarer"som jeg fant i søk bak fanekortet "Grupper".
Tagcloud og forfattercloud viser emneord og forfattere jeg har registrert. Kan også vise for hele LT. Fanekortet "Trender" gir statistikk-opplysninger. Valgte å prøve et nytt tilbud om å søke innenfor eget språk. Statistikk om medlemmene og bøkene som er registrert. Her er biblioteket mitt:

http://no.librarything.com/catalog/TineD

Ingen kommentarer: